Wednesday, July 12, 2006

Moppebrud?

Alltså, jag har kommit fram till att jag verkligen verkligen vill ha en moped. Eller en skoter. Har funderat på det ett bra tag, det vore schysst att ha att köra in till stan på och lätt att parkera.
Ingenting komplicerat eller så, bara typ... en cykel där man inte behöver trampa, haha.
Jag har spanat runt en del och kommit fram till att en begagnad Piaggio vore perfekt, förutsatt att jag kan hitta en ganska billig, typ under 5000 spänn, som inte behöver fixas massvis.
Alltså, lite fix kan ajg väl stå ut med,s måsaker, men inte något som kostar en massa och som jag måste lämna in moppen för att göra.
Har hittat en som en metallicblå som en kille begär exakt 5000 för och som sägs vara extremt välvårdad... But still. Something makes me doubt it. Jag har liksom aldrig kört moppe. Men det verkar trevligt.

/L.

1 comment:

Andie Nordgren said...

haha, din fellow moppebrud to the rescue.. :) 5000 kr låter ganska dyrt, du borde kunna hitta nåt i bra skick för runt 3-4000 max, och om nåt behöver fixas så kan jag hjälpa till. :)

Det är skitkul att köra moppe, och inte ett dugg svårt heller. Jag körde för första gången nånsin typ i februari och nu har jag förutom mina två mopeder också köpt motorcykel. (kolla flickr)

Den här t ex är klart värd att ringa på och fråga om den startar, gör den det men går lite illa är det troligen bara att göra rent förgasaren som stått och blivit greasy och det är skitenkelt.

http://www.blocket.se/vi/8310985.htm?ca=11_s

/Andie