Tuesday, July 29, 2008

Nej, jag bryr mig faktiskt inte.

Veckans hat:

Barnvagnsförande mödrar.
Fäster gärna blicken på horisonten och strosar glatt på, utan att hålla till höger, fundera på att släppa fram andra på trottaren och gud förbjude att man skulle åka buss med något tungt och uppta lite av deras dyrbara barnvagnsplats.
Newsflash: utrymmet i bussen är inte BARA till för barnvagnar. Det allra bästa är när de bestämmer sig för att ställa sig i flock mitt framför en trappa eller i toppen av en rulltrappa, eller varför inte den där förundrade minen när de kör på en mitt i en dörröppning. Ansiktsuttrycket som säger "Men... men... nu kommer ju JAG här med min BARNVAGN, jag som fött detta mirakel och du flyttar inte på dig...*does not compute*"
Newsflash: we ain't all so impressed. Att föda barn är inte världens åttonde underverk, vad de än säger på MVC. Högertrafiken gäller fortfarande, folk vill fortfarande att bussarna ska gå i tid och ingen gillar din unge lika mycket som du.

2 comments:

Nancy said...

De är vidriga! Jag var med på en buss när mammorna försökte få en tant med rullator att gå av för att de skulle få åka med och de gav sig inte förrän chauffören frågade vad i helvete de höll på med!

emelie said...

haha, jag har barn själv men jag hatar också folk som kör som idioter med sina barnvagnar. och jag tycker inte om några andra barn än mitt eget heller (: