Thursday, April 15, 2010

På busshållplatsen, vid Hornstull:

Jag sportar mitt nya gula hår, eller vi kan kalla det strawberry blond, för det låter mer exotiskt och sexigt, samt wayfarers och Dr Martens. En liten tjej i grön jacka kommer fram till mig. Eller, liten och liten, typ 13.

Gröna Jackan: Hej!
Jag: Hej hej!
Gröna Jackan: Kan inte jag få din autograf, snälla? *sträcker fram skolbok*
Jag: Oj! Men! Varför i hela friden vill du ha MIN autograf?
Gröna Jackan: För du hade det där barnprogrammet Bobster och var med i Lets Dance!
Jag: ... ??? (wtf?)
Gröna Jackan: Jag och mina kompisar gillar dig jättemycket, Kitty!
Jag: !!! (tänker paniksalget, var FAN gör jag nu, fatta vad pinsamt hon kommer tycka det är om jag säger att jag inte är Kitty, poor child! men jag kan ju inte heller SKRIVA den jävla autografen som inte är min!
Som tur är kommer bussen exakt nu, jag ursäktar mig, hoppar på och känner mig lättad och som ett arsle.
Nu blir det till att köpa mer blondering, jag kan inte vara rosa i håret och skriva Kittys autografer hela dagarna!

3 comments:

Ida said...

hahah härligt!

andreadoria said...

haha love it! Kitty är en fin tjej :D

Cookie said...

ja kitty är ju underbar. det kunde ha varit värre :)